بیمه پاسارگاد - بیمه عمر و تامین آتیه

بیمه پاسارگاد - بیمه عمر و تامین آتیه

بیمه پاسارگاد = بیمه برتر ، نمایندگی برتر، خدمات برتر
بیمه پاسارگاد - بیمه عمر و تامین آتیه

بیمه پاسارگاد - بیمه عمر و تامین آتیه

بیمه پاسارگاد = بیمه برتر ، نمایندگی برتر، خدمات برتر

نگاهی آماری به نقش و جایگاه بیمه عمر

نگاهی آماری به نقش و جایگاه بیمه عمر

بررسی شاخصه های آماری در بخش های مختلف اقتصادی به خوبی وضعیت و جایگاه صنایع مختلف را درکشور و در سبد اقتصادی خانواده نشان می د هد. یکی از شاخصه های مهم و پر کاربرد در صنعت بیمه ، شاخص ضریب نفوذ بیمه است.

ضریب نفوذ بیمه را درصد سهم صنعت بیمه از تولید ناخالص داخلی تعریف  نمود ه اند که یک شاخص اقتصادی کمی است. این شاخص که بیان گر نسبت حق بیمه تولیدی به تولید ناخالص یک کشور است، می تواند نشان د هنده ارتباط مأنوس یا غیرمأنوس فعالیت صنعت بیمه و اقتصاد یک کشور باشد . همچنین آن را به عنوان یکی از شاخص های رفاه اجتماعی و نشان د هنده رشد، پیشرفت و بالندگی بیمه در یک کشور می دانند . 

ضریب نفوذ بیمه = تولید ناخالص داخلی/ مجموع حق بیمه های صادره 

با در نظر این شاخص و با نگاهی به آمارهای موجود می توانیم به نقش و جایگاه بیمه های زندگی پی ببریم . میانگین ضریب نفوذ بیمه در جهان 7درصد و در بعضی کشورهای توسعه یافته 15  درصد است که بخش عمده آن را بیمه های زندگی شامل می شود.

این در حالی است که ضریب نفوذ بیمه در ایران حدود 5-3 درصد است. (به نظر می رسد این نسبت های متفاوت ناشی از در نظر گرفتن یا نگرفتن پرتفوی بیمه های خدمات درمانی و تأمین اجتماعی باشد)، از این شاخص ما رتبه 53 در دنیا و سوم منطقه بعد از ترکیه و رژیم اشغال گر قدس را داریم. همین جا باید گفت که بخش عمد ه پایین بودن ضریب نفوذ صنعت بیمه ناشی از رشد اندک بیمه عمر است که باید جبران شود. 

سهم  بیمه های زندگی به طور متوسط در دنیا 57% و در سطح منطقه 26% است. متأسفانه سهم بیمه های زندگی در بازار بیمه ایران 9.5 درصد است. کشور ما در دنیا از لحاظ حق بیمه تولیدی رشته زندگی در مکان 55 و در منطقه در مکان ششم  قرار دارد.

این آمارها وقتی با مزایای فراوان بیمه های زندگی و مهم ترین آن که افزایـش امید به زندگی، ایجاد و بسـط آرامـش روانی در آحـاد جـامعه و کـاهش ناهنـجاری های اجـتماعی ناشـی از فـوت سـرپرسـتان خانواد ه هـاست، کنار هم قرار می گیرد، به خوبی می تواند چرایی اهمیتی که نهاد سیاست گذاری صنعت بیمه (بیمه مرکزی ج.ا.ا) به برنامه ریزی و حرکت در مسیر افزایش فروش بیمه های زندگی قایل می باشد را نشان د هد.

از این رو است که شرکت بیمه پاسارگاد نیز همسو با این سیاست نسبت به ارایه محصولی متنوع و جامع اقدام و بر گسترش شبکه فروش آن اهتمام ویژه ای داشته و دارد.

به طوری که  از دوره زمانی ابتدای سال های 1388 تا آذر 1393، از حدود 4 میلیون بیمه نامه عمر صادره در شرکت های بیمه ، قریب یک چهارم آن ها در شرکت بیمه پاسارگاد صادر شده و از نظر تعداد بیمه نامه صادره طی سال های 1392 و 1393، بیمه پاسارگاد رتبه دوم را در کشور کسب کرده است.

(خبر بیمه پاسارگاد پرفروش ترین بیمه عمر در صنعت بیمه)

جالب است بدانیم در تحقیق علمی صورت گـرفته در رابطه با بازخریدی بیـمه های عمر مـیزان بازخریدی طی سال های 1388 تا آذر 1393 به طور  متوسط 4.2% بود ه است. این موضوع بیان گر ماندگاری حدود 96 درصد مشتریان عمر در طول این دوره 5 ساله و به تبع آن فراهم شدن فرصت برنامه ریزی مناسبی است تا با بهره گیری از اصول مدیریت ارتباط با مشتری بتوانیم در جذب سایر پرتفوهای قابل عرضه موفق باشیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد